teisipäev, 23. mai 2017

Millal osta aktsiaid?

Mul on viimastel päevadel tõeline stress kallal! Teate millest? Asjad on täiesti tasakaalust väljas nimelt! Minu tööpäevad on pikad ja nii intensiivsed, et mul pole olnud võimalik isegi 30 minutit päevast leida, et oma aktsiaportfelle üle vaadata, börsile ostuordereid saata ja aktsiaid juurde soetada! K O H U T A V!

Teate, miks see nii kohutav on? See tähendab, et ma ei saa sammugi astuda, et sellest "orava rattast" välja astuda! Raha pikutab kontol, laiskleb ja kaotab väärtust, sel ajal kui mina rabelen töökohustuste küüsis! Tunnen lausa tugevat rahutust, sest igakuise säästmisharjumuse abil hakkab nö "kassajääk" liiga suureks kasvama, tuleb "shoppama" minna, et raha niisama ei seisaks! Ja noh.. miks mina pean rabelema, sel ajal kui raha jalga kõigutab???



Aga mida siis teha? Minu tööpäevad on veninud kohutavalt pikaks, kuid olgem ausad - ületunde meil kinni ei maksta. Kohalik börs samas on aga avatud suhteliselt lühikest aega. Tuleb siis üle suure lombi Põhja-Ameerika turgudel ringi vaadata? Noh, võimalus seegi, kuid tuleb tunnistada, et igasuguste valuutavahetustasude ja võõra maa maksude võrra on sealsed investeeringud "kehvemad". Lisaks muidugi see, et sealsetel börsidel olevatel ettevõtetel on raskem silma peal hoida, kogu info ei ole tsentraalselt kokku kogutud ja ise pean siis palju rohkem tööd tegema, kui kohalike põhjamaiste ettevõtete puhul.Samas üks eelis on muidugi ka - ameerikamaised ettevõtted maksavad tihemini dividende, enamasti lausa kord kvartalis või lausa iga kuu, mis sobib muidugi ülihästi minu "toida portfelli võimalikult tihti"-strateegiaga.

Küsimus jääb aga, et millal siis ikkagi osta aktsiaid? Kas midagi annaks teha oma tööpäevadega ja päevaplaaniga, et leida iga nädal mõni kordki võimalus ka põhjamaistel börsidel kauplemiseks? Seda töökohas, kus enamasti lõunapausikski aega ei jää? (Mis omakorda paneb mõtlema, et mis kasu on tasuta toidust töö juures, kui aega söömiseks nagunii pole... ?) Mõttekoht!

Lõpetuseks aga portfelli toimetamisest - täna laekus jälle pisike summakene, 8€! Kuna tegemist aktsiaga, mis kahes erinevas pangas hallatud, jääb üks pank jälle ilmselgelt hiljaks ja suurem summa peaks lisanduma hommegi! Üks tore kinnisvara-aktsia, mis jaotab dividende 4x aastas.


Viimase kahe päeva jooksul on lisandunud ka 9 panditaarat, sest kes senti ei korja, see eurot ei saa!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar