reede, 12. mai 2017

Rahaarmastus

Jäin täna mõtlema, et mul on rahaga selline huvitav suhe. Tunnen, et kui veel hoolega endaga ja rahaga tööd jätkata, siis võib veel juhtuda, et saangi öelda ilma kahtlemata, et armastan raha. Ja ma arvan, et see on oluline!
Kindlasti saaks siin palju kritiseerida ja vaielda, et rahaarmastus on nüüd küll kõige madalam maailmas, et mul on valed väärtused jpm. Et tegelikult on inimesed, elamused, kogemused, hea süda jms palju tähtsam ja neid tuleks väärtustada ja raha on kõige vihatum vahend maailmas, mis tekitab palju probleeme jne. Ja see ongi minu meelest probleem. Loomulikult väärtustan ma inimesi, elamusi, kogemusi, heategevust jms väga. Aga ma leian, et neid ei tohi vastandada! Ma ei leia, et raha oleks halb, ja mulle ei meeldi, et rahateema on suures osas tabu, negatiivse varjundiga teema. Kui me rahast ei räägi ja rahaga käituma ei õpi, seda armastama ei õpi, siis ei lõppegi maailmast otsa vaesus, võlad ja paljude inimeste isiklikud probleemid, mis tulenevad tihti just rahaga ja isikliku majandusliku seisukorraga seotust.
 Ja väga lihtne on rahast tekitada kinnisidee, seda vihata, kuna seda pole kunagi piisavalt, või seda niiväga ihata, et raha nimel palju halba korda saata. Ma väga loodan, et üha enam inimesi jõuaks punkti, kus teadvustatakse, et raha on vahend, mida saab enda heaks tööle panna. Raha võib toota raha, ja raha annab meile võimalused, kuid kaine mõistus tuleb endal ise paigas hoida. Mõistlikul moel rahaga ümber käies on  pikaajaline kaine mõistuse hoidmine kindlasti lihtsam!
Oluline on aru saada, et elades alla oma võimete ja toimetades oma rahaga mõistlikult, on võimalik pikaajaliselt mõeldes tekitada endale piisav puhver, mis võimaldab vältida finantsprobleeme, ja ehitada rahamasin, mis töötab Sinu eest ja laseb Sinul keskenduda neile teistele olulistele ja meeldivatele asjadele elus. Kui ise mõistlikult raha kohelda, siis polegi põhjust ka raha vihata, või raha nimel hulluks minna.

Börssidel ei olnud täna just säravaim päev, nii et minu "rahapada" näitas natuke punasemaid numbreid, ja ka ühtegi dividendi ei laekunud. Paanikaks pole aga põhjust, tasa ja targu aina edasi. Päeva skooriks neli panditaarat, asi seegi!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar