esmaspäev, 19. veebruar 2018

Kuidas ma diivanit müüsin

Heihoo, heihoo, käib töö ja vile koos! Või?  👀 Kuidas teil see uus nädal tulnud on, kas esmaspäev on sinine? Kas olete energiat ja entusiasmi täis uue nädala kordasaatmiste ees?

Minu esmaspäev algas üsna igas mõttes  siniselt, võin öelda, ja mul on selle üle natuke nagu väga hea meel, ja natuke nagu pole ka 😎 Esiteks siis see, et jälle on käes esmaspäev ja ikka veel olen palgatööline, mis tähendab kella peale ärkamist, jooksmist ja toimetamist ja õigeks ajaks ülemustele kulpi löömist.
Teiseks aga tähendab see ka uut börsinädalat, uusi võimalusi aktsiatehinguteks, ja vähemalt mõned kohalikud börsid algasid mõnusalt siniste positiivsete numbritega (või rohelistega, kes millist portaali jälgib), mis tähendab, et vahelduseks portfell natuke lausa paisub. Väga palju täna muidugi toimetada ei saa, teatavasti nii Hiina kui Põhja-Ameerika täna puhkab.

Hõiskamiseks on veelgi põhjust! Nimelt saan täna jälle posti panna kolm paari järjekordselt oksjonil maha müüdud  jalanõusid, mida meil keegi ei kanna ja mis seni kapis juba aastaid tolmu on kogunud ja tüliks ees olnud. Ning aegajalt mulle tuska teinud, sest noh - jalanõud on, aga kanda ei kõlba! Igatahes müüsin need 26€ (+postikulu) eest maha ja olen diili üle väga rahul! Väikeste sammukestega suurte võitude poole! 

Ühtlasi mõtlesin kirja panna oma müügikogemused, ehk teistelegi head nipid. Kokku olen müünud juba terve hulga kasutatud kraami kodust, kokku üle 1000€ eest viimase 1,5 kuu jooksul. Müüa on vaja veel päris hulk asju, kodu polegi täiesti tühi veel 😁

Mis siis on oluline hinnata:
  1. Eseme seisukord - kas ise ostaksid sellises seisukorras kraami? Kasutatud asjade portaalides näeb ikka igasugust kraami ja "üllatusi", kus vanade lääpas saabaste eest küsitakse 190€ jms. Kui vaja, pese, puhasta, viksi, triigi vms, koledaid ja katkiseid asju ei tahaks ju isegi osta, eks.
  2. Hooaeg - kas praegu on kõige mõistlikum aeg seda müüa? Rulluiske ja auto suverehve ma praegu ei müüks, küll aga võib talvejopele ja saabastele kindlasti soovijaid leida. 
  3. Õiglane hind - kas turul on analoogseid tooteid pakkumisel, kas pakud mõistliku hinnaga? Ise olen mõne asja puhul hinna nii naeruväärselt madala pannud, ja ikka on müük aega võtnud, samas kui mõne teise asja puhul olen kohe aru saanud, et olen liiga odava hinnaga müünud, kui kohe kuulutuse üles panemise järel telefon punane. 
  4. Postikulu - kui müüd postiga saatmise võimalusega, ära unusta märkida, kes maksab postikulu, ja kaalu kaup enne kuulutuse üles panemist üle ning otsi välja sobivad teenusepakkujad koos postikuluga, et võimalikul ostjal oleks samuti lihtsam arvestada ning endal hiljem halba üllatust ei tekiks. Mina ühe müügiga kukkusin nii haledalt läbi. Müüsin vana talvejope 3€ eest maha, märkisin juurde, et postikulu on 6€ ja selle maksab ostja (jah, meil on siin postiteenused jubeda hinnaga). Olin hinna internetist vaadanud  ega märganud, et hind kehtib ainult siis, kui ise paki saatekirja kodus välja prindid. Postkontoris jopet posti pannes pidin maksma hoopis 11€, ehk 5€ võttis posti-onu kõigest paberi printimise eest! Lõppkokkuvõttes sai inimene uue jope ja mina maksin selle eest pealegi põhimõtteliselt, selle üüratu saatekuluga 😭Aga oma tähelepanematust kurta polnud kellelegi.. 😡
  5. Müügikanal - milline meetod on antud eseme müügiks sobivaim - kas näiteks "Kuldne Börs" või FB-grupp ja see, et ostja tuleb ise järgi, või "osta.ee" enampakkumine ja postiga saatmine? Mina kasutan "Kuldset Börsi" näiteks mööbli ja elektroonika müümisel, aga "osta.ee"-d jalanõude ja väiksemate vidinate pakkumiseks. 
  6. Tingimine - kas oled nõus tingima, kui esemele kohe huvilist ei leidu, ja kui palju? Kas müügiga on kiire, või oled valmis ootama mitu nädalat ilma hinda alandamata? Mõni tingija on nii osav, et räägib müüjal püksid ka jalast, arvesta varakult, kui palju oled nõus tingima, et ostjaga käsi lüües halba maiku ei jääks.
  7. Muud (kahtlased) erisused - kas on veel midagi, millega arvestama peaks? Näiteks, et ese on nii suur, et ei mahu lifti, nagu meie diivanid? Või et planeerid lähiajal kolmeks nädalaks ära sõita, siis võibolla pole mõtet kuulutusi veel üles panna, sest võimalike ostjatega tegeleda nagunii pole võimalik?
  8. Detailne info - et elu nii endale kui ostjatele võimalikult lihtsaks teha, kirjelda müüdavat eset võimalikult täpselt. Maini alati juba kuulutuse pealkirjas ära ese ise, tema suurus, värv ja päritolu. A' la "Valged ADIDAS tossud, 38, nagu uued". Lisa juurde (võimalusel päevavalguses) tehtud pilt, ja kui esemel on mõni viga, ole selles osas aus.
Ja et teis kasutatud kraami müümise indu ergutada, pean kohe kirjeldama ka enda toredat diivanisaagat. Me nimelt oleme viimase 15a jooksul pidanud lausa 10 korda kolima, seda nii Eestis kui välisriikides. Pidevalt kolimise ja elukohtadega vangerdamisel on juhtunud nii, et meil on kogunenud erinevatest aegadest terve hullk erinevat mööblit. Selle tulemusena laiutas meil elutoas viimasel ajal kokku 3 (jah, KOLM) diivanit ja hulk tugitoole. Võin öelda, et kõik kolm diivanit meeldisid mulle väga, aga neil olid väga erinevad omadused:
  • kaks diivanit olid nö komplektis - väliselt ülimalt stiilsed, ilusad ning väga vastupidavast ja praktilisest materjalist. Kuid kohutavalt ebamugavad pikutamiseks, materjalilt jube karedad ja suuruselt mõttetud - ei mahutanud kuidagi meid nelja mõnusalt ära.
  • kolmas diivan oli hiigelsuur, ülimõnusalt pehme ja nägus tegelane, millele kogu meie pere mõnusalt laiutama mahub. Kahjuks aga on selle katteriie lihtsalt uskumatult kiiresti kuluv ja määrduv. 
Kokku need kolm diivanit absoluutselt  ei sobinud ei värvi ega tegumoe poolest nad ja kolm diivanit on meile ikka liiga palju. Nii otsustasingi kohe 2se diivanikomplekti müüki panna:
  • Diivanite seisukord olid küll fantastiline, nägid välja väga ilusad, aga nende päritolu oli minu jaoks kahtlaselt tundmatu. Veetsin 2 õhtut, et leida diivanitelt mõnda firmamärki või tunnust, aga pime mis pime - ei leidnud midagi!
  • Seetõttu ei osanud isegi hinda panna esialgu diivanitele, aga kuna nad olid mul jalus ees, ja diivaneid oli kasutatult ajalehes tuhandeid, otsustasin panna umbkaudse hinna, mis mulle tundus hästi soodne nende ülihead seisukorda arvestades. Et ostjatel tasuks tulla.
  • Tingimuseks panin, et ostja peab ise järgi tulema. Noh, minu silmamõõt väitis, et need diivanid meie maja lifti ei mahu (ja me ei ela sugugi mitte esimesel korrusel).
Mõeldud-tehtud! Või siiski.. ? Kõigepealt panin diivanikuulutuse ülesse reisi eelõhtul. Et noh, siis on tehtud! Aga sellele ma muidugi ei mõelnud, et potentsiaalsed ostjad tahavad ju kohe järgi tulla? 
Nii oligi - kuna heade diivanite hind oli üliodav, oli 5 minuti pärast minu telefon punane ja ostjad hakkasid üksteisest üle pakkuma. Pidin teatama, et "eem.. müün küll, aga.. rääkime nädala pärast". 

1 nädala pärast olin reisilt tagasi ja tuligi siis esimene huviline vaatama. Takseeris ja uuris diivaneid, ja teatas, et "TÄITSA VALE VÄRV"! Ei ole nii pruun, nagu tema ootas. See väike pisiasi, et kuulutuses ütlesin, et tegemist halli värvi diivanitega, ei mänginud erilist rolli. Siis rääkis, et tema tahab diivaneid osta oma uude korterisse Prantsusmaal, aga tundub, et need ei sobi sealse põrandaga kokku. Otsis mobiilist tolle Prantsuse korteri põranda pildi välja ja lajatas diivanipadja kõrvale. Keerutab ühtpidi ja keerutab teistpidi, ja jõuab ikka tulemuseni, et no kohe MITTE kuidagi ei sobi, sest ikka NII VALE VÄRV on. 
Mina vaatan ka pilti ja vaatan diivanit, ja ausalt öeldes ei sobi jah. Kuid tuleb tunnistada, et minu meelest see oli nii jõhkralt kole põrand, et ma ei kujuta ette, MIS diivan sinna üldse sobiks. Aga ostjale vist ei sobi öelda, et "kle diivan on ju imeilus, aga see õudne põrand sinna tõesti ei sobi!"? Ja üldse, kes ostab Euroopa põhja-osariikidest kasutatud mööblit, et seda Prantsusmaale vedada? 
Igatahes ohkasime mõlemad, minu lootus kiire diil teha lahkus koos ostjaga. Samas oli kasu sees ikka - tegemist oli nii nutika ostjaga, kes leidis diivaninurgalt üles peaaegu nähtamatu kuid väga stiilse firmamärgi ja sain teada, et tegemist on uuena väga kallite ja kvaliteetsete diivanitega. 💲💲💲 

Ohkasin, vaatasin oma vana kuulutuse üle, korrigeerisin hinna 3x kõrgemaks 😈 ja panin uuesti üles, et jälle ostjaid leidma hakata. Läks päev, läks teine, juba nädal, aga ei ühtegi huvilist... Nagu öeldud, turg on kasutatud diivanitest üle ujutatud. Kui juba 2 nädalat huvilisteta, korrigeerisin hinda nõksu allapoole, ja panin uue kuulutuse välja. 

5 minuti pärast esimene kõne! Hurraa, tema tuleb kohe homme õhtul järgi. Kl 19 õhtul. Järgmisel päeval helistab ja küsib, et kas ikka mobiilimakse sobib, et ei peaks sularahaga tulema. No ikka sobib. Siis helistab uuesti, et neil vist läheb pool tundi kauem, kas võib ikka tulla. Ikka võib. Siis helistab uuesti, et diivanivedajatel läheb veidi kauem, aga ta ise tuleb ikka kohe ja maksab ära ka, et ma ikka teaks, kui huvitatud ta on ja küll siis diivanivedajad hiljem viivad ära. Jõudiski siis kohale, istus diivanile ja teatas, et ei, neid ta ikka ei võta, sest need ei olegi nii laiad, kui tema arvas, tal on põlved üle ääre ja jalgu pole kuskile toetada. Eem.. jah, tuleb tunnistada, et need on tavalised diivanid, mitte jalatoega lebo-voodid. Normaallaiuses. Nagu kuulutuses kirjas oli. "Kindel ostja" aga jalutas uksest välja ja mobiilimaksest või diivanivedajatest võisin suu puhtaks pühkida. 

Siis kontakteerus üks huviline, kes ütles, et võib poole hinnaga mõlemad diivanid ära viia. Ei olnud veel pettumusest apaatseks muutunud ega vastanudki neile spekulatsioonidele.

Siis helistas jälle üks "kindel huviline", kes tahtis KOHE vaatama tulla, et üks või potentsiaalselt lausa mõlemad diivanid ära osta. Jooksin ummisjalu kontorist koju, sest noh.. kui kohe siis kohe, siis ehk lähevadki mõlemad diivanid loosi! 1,5 tundi hiljem tuligi lõpuks huviline, vaatas, uuris, nuputas, ja ütles, et "väga kenad diivanid, me mõtleme natuke". Pole neist peale seda kuulnud.

Kuid nüüd läks pikemaks ootamiseks.. Nädal hiljem tuli sõnum järgmiselt huviliselt - pakkus, et kui talle 50€ maksan, võib ta mu imeilusad diivanid jäätmekäitlusse vedada. Ehm.. ei, ma mõtlesin ikka vastupidist tehingut! 

Kuulutus oli üleval olnud juba 1,5 nädalat, kui lõpuks tuli järjekordselt huviliselt kõne! Tema tahab osta oma firmale ja kuna firma eelarve on nii pisike, siis saab osta ainult ühe diivani ja sedagi poole hinnaga. Aga tuleb hea meelega kohe homme järgi. Ausalt öeldes oli mul nii kopp ees kõigist neist "kindlatest huvilistest", et ütlesin, et mine tea, võibolla saabki, millal järgi tulla saab. "Firmaesindaja" lubas  kähku diivanivedajad otsida, ja kohe tagasi helistada. Järgmised 24h temast midagi ei kuulnud..

Ja siis! Äkki. Nagu välk selgest taevast, sain sõnumi, et üks uus huviline soovib diivanid ära osta. Kui mulle sobib, et ta kohe mobiilimakse teeb ja järgmisel päeval mööbliauto diivanid kokkulepelisel kellaajal peale korjab. Ilma mingi tingimiseta, ilma mingi keerutamiseta, ilma ooteajata. Ma ei suutnud seda uskuda, kuid ütlesin, et mulle ikka sobib. 10 minuti pärast oli mul pangakontol diivanite eest raha laekunud! 👀😲💶 
Kõigi nende varasemate kogemuste põhjal hakkas miski kripeldama. See ei saa õige asi olla. Mingi jama peab olema. Raudselt keegi ei tulegi diivanitele järgi ja väidab pärast, et olen raha välja petnud, või tuleb järgi ja leiab, et jumala vale värv on, või lift on liiga kitsas ja diivan liiga lai ja.. midagi peab ju ikka valesti olema. Igatahes, jäin ootama. Järgmisel päeval ei suutnud ise ka uskuda, kui järsku helistaski diivanivedaja, kes reaalselt tuligi diivanitele järele, ei kurtnud absoluutselt lifti mõõtude üle, vaid võttis diivanid, tänas, ja läks oma teed! 

U-S-K-U-M-A-T-U! 1,5 kuud diivanisaagat oli lõpuks läbi! Muuseas, lõpuks võttis siiski ka "firmaesindaja" ühendust, oli kurb, et diivanid õige hinnaga ära osteti ja oli valmis isegi juba õiget hinda maksma (leidis lisaeelarve, oli vist alkoholimüüki paremini planeerinud, erinevalt eesti riigiisadest?), nii et sain lõpuks isegi äraütlemise rõõmu nautida! 👊

Kokkuvõttes, kõigepealt olin ise loll ja siis ostjad veidrad, aega võttis 1,5 kuud otsusest selleni, et tuba tühi oleks, aga müüdud ma need diivanid sain ja veel uskumatult hea hinnaga! 😅 
Kasutatud asjade müügil tasub kannatlik olla!

Millised teie põnevaimad kogemused kasutatud asjade müügiga?

3 kommentaari:

  1. Minu lemmik müügisaaga oli see, kui ostsin üks suvi impulsi ajel omale tõukeratta. Poes küsisin juba hinda kõvasti alla (spordipoodide juurdehindlus on ikka metsik) ning lustisin sellega päris mitu kuud ringi rallida, kuni see ennast ammendas. Järgmine kevad varitsesin seda aega, kui teed-tänavad jälle kuivaks said ning panin ratta põhimõtteliselt sama hinnaga müüki, nagu ma selle poest kätte sain. Huviliste hulga järgi oleks võinud ilmselt rohkemgi küsida, aga see oleks juba südametunnistuse peale hakanud. :D Põhimõtteliselt sain mänguasjaga tasuta isu täis lõbutseda ja siis ilma kahjudeta selle järgmisele õnnelikule omanikule ärida.

    VastaKustuta
  2. Hah, "like a pro"! Väga hea äri, nii peabki! :D
    Kui targalt toimetada, siis jah võib väga hästi joppata. Esimene suvi tekitasid trendi ja kannatlikult järgmist hooaega oodates oligi soodus pind käes. Kui sama taktikat investeeringutes kasutad, jõuad kõrgele ja kaugele :)

    VastaKustuta
  3. Okidoki.ee on ka üks hea koht, kus hästi kaubast lahti saab. :)

    VastaKustuta