teisipäev, 27. veebruar 2018

"Easy money" aktsia arbitraažiga

Kui ma 2016. aasta lõpus endale sobivat investeerimisstrateegiat valisin, otsustasin, et minu loomusega ja perspektiiviga sobib kõige paremini nö dividendiinvestori strateegia. St et analüüsin ja leian enda jaoks kõige "tugevamad" ettevõtted, mis oma aktsiaomanikele järjepidevalt dividende maksavad, ja koostan neist oma portfelli.
Seda siis esiteks naiivses lootuses, et kui suuremat sorti börsikrahh tulemas ja aktsiate hinnad maatasa tehakse, teeb see loodetavasti mulle vaid rõõmu - tugevad ettevõtted ei tohiks väga lihtsalt pankrotti minna, aktsiaomanikele jagatakse endiselt loodetavasti dividende, ja mina soetan rõõmsalt aktsiaid soodushinnaga juurde.
Teiseks aga muidugi ei usalda ma eriti enda "nina" heade nö kasvuaktsiate- ja kasvuettevõtete leidmiseks.

Lisaks dividendistrateegiale otsustasin loomulikult ka oma aktsiaportfelli võimalikult laiaks ajada nii, et suudan veel portfellis olevate aktsiate ettevõtetel silma peal hoida, kuid vähendan võimalikult palju riski. Näiteks, et ühe majandusharu ettevõtteid ei oleks rohkem, kui 5-10% portfellis.

Täna tuleb tunnistada, et vahepeal tuleb mul ikka mängutuju ka peale, kui juhtun leidma mõnda põnevat aktsiat, siis ostan ka "mitte-dividendi-aktsiaid". Ja noh, riski hajutamiseks on mul ka veel palju vaja karmi kätt portfellis toimetama, rääkimata "tugevate" ettevõtete valimisest! Tänaseni vaatan ja imestan oma esimesi aktsiaoste ja mõtlen, et "mida ma küll tookord mõtlesin?!"

Aga mitte sellest ei tahtnud ma hetkel rääkida, vaid hoopis sellest, kuidas ma täna 2 hiirekliki abil 125€ teenisin! Nimelt märkasin esimest korda aktsiaid portfelli valides, et mitmetel börsiettevõtetel on saadaval nii A-, B- kui vahel (harvem) lausa C- ja D-aktsiad. Aga millist neist siis eelistada/osta?!? Uurimistöö näitas, et tihti ei olegi väga suuri erinevusi, näiteks on sellised erineva noteeringuga aktsiad vahel lihtsalt erinevatelt emissioonidelt pärit (st ettevõte on need börsile lasknud erinevatel ajahetkedel).  Mõne ettevõtte puhul on näiteks A-aktsial aga suurem hääleõigus, kui B-aktsial. Mõnel puhul on A-aktsia ka oluliselt kallim. No näiteks kasvõi Berkshire A aktsia, mis maksab 310 000$ hetkel 💥 Selle aktsia omanikud aga see-eest on ka igal aastal isiklikult kutsutud Warren Buffeti juttu kuulama Omaha'sse. Tavainimestele on hr Buffet andnud välja ka B-aktsia, mille hinnaks "vaid" 210$ tükist.

Mina Berkshire aktsiaid pole jaksanud enda portfelli veel hankida, küll aga põrkasin A- ja B- aktsiatega kokku, kui endale kohalike pankade aktsiaid ostsin. Soetasin nimelt endale päris mitme soomlaste ja rootslaste pankade aktsiaid, sest noh, kui nemad Eesti rahvalt naha koorivad teenustasude näol, siis ma vähemalt kasutan seda oma huvides ja võtan natuke nende kasumipotist dividende. Nii kompensatsiooniks, või.. eem, nojah.



Igatahes selgus, et Nordeal, Swedbankil ja Sampol on kõigil ainult 1 aktsia-variant valuuta kohta, kuid on võimalik osta näiteks Nordea Soome, Taani või Rootsi varianti kui üks neist valuutadest peaks eriti hästi sobima. Samas SEBil ja Handelsbanken'il on olemas näiteks A ja B või C aktsia. Millist siis eelistada?

Handelsbanken'i puhul sai määravaks see, et ostu hetkel oli B-aktsia A-aktsiast oluliselt odavam, samas kui dividendi makstakse mõlema omanikele sama palju. Mingist aktsionäride koosolekust ma huvitatud ei ole, aga dividendidest küll. Kuna odavama aktsiahinna puhul saab sama raha eest rohkem, kui tegelikult otsus kerge - soetasin loomulikult B-aktsiat soodsama hinnaga, nende puhul oli dividenditootlus tol hetkel 4% kanti.

Täna juhtusin Handelsbanken'i selle aasta dividendide infot otsima ja aktsiahindasid jälle piiluma, ja mis ma näen - minu ostetud B-aktsia maksab tükist  ca 50senti rohkem, kui A-aktsia, mis teenib sama palju dividende! Kiire arvutus, minul on portfellis 250tk, kui B-aktsia maha müüksin ja A-aktsia asemel ostaksin, tekiks minu kontole ühe hoobiga 125€ lisaraha, aga märtsis laekuks ikka sama summa dividende! 

Pikalt ei mõelnud, väike hirm küll oli, et äkki kahe ostu-müügi-orderi seadistamise ajal midagi hindadega juhtub, aga kas sa näe - ei juhtunudki! Nii ost kui müük õnnestusid täitsa kenasti, ja kui oleks tahtnud, oleks võinud lausa 10 A-aktsiat rohkem osta selle arbitraažitehinguga vahelt teenitud raha eest. Kogu vaev ja ajakulu - 5 minutit! 

Kuidas teistel investoritel, kas olete ka arbitraaži abil teeninud? Milliste firmade aktsiatega?



2 kommentaari:

  1. Kas teenustasud seda kasumit ära ei söö?

    VastaKustuta
  2. Nii ta on, et teenustasud kahjuks osades pankades päris karmid, selle tehingu puhul kahjuks kadus pea 15€ teenustasudele. Aga noh, 115€ sellegipoolest nagu maast leitud ju.

    Pealegi enamasti ostan-müün teenusepakkuja juures, kus õnneks kunagi ükski teenustasu üle 10€ ei kasva (ja min tasu on 0.1€ ehk põhimõtteliselt olematu), pole lihtsalt jõudnud veel kallimate teenusepakkujate juurest kogu portfelli ära kolida..

    VastaKustuta