kolmapäev, 31. jaanuar 2024

Kuhu minu raha kaob

 Juba päris mitu aastat tagasi tegin endale oma firma, et siis palgatöö kõrvalt hakata vabakutselise karjääri üles ehitama ning lõpuks palgatöölt lahkuda. Lisaks oli seal taga muidugi mõte ehitada endale investeerimisportfell, mis hakkaks mulle tulevikus "palka" maksma nii, et mina ei peaks enam kliente teenindama :)

Mõeldud, tehtud, andsin esimestel aastatel ka ettevõttele omaniku laenu, et ka eraisiku raha oleks hästi investeeritud ja, tasapisi olen eraisiku portfelli hävitanud. Mõned hapud kalad on veel siiski alles, mida siis aegajalt natuke paitan, ja vaatan, kas taastuvad, või on igavikku määratud (näiteks 2017. aastal lolli peaga ostetud kanepi aktsia...).

Tänaseks on ettevõtte portfell selline pisike nunnu mainik, beebieast juba välja kasvanud, ja ettevõtte aruandlusega pean mikroettevõtete alt väikeettevõtete kategooriasse kolima. Hurraa, ja oi kui hirmus, kui kiiresti ka finants-lapsukesed mingil hetkel võivad kasvama hakata!

Selles taktis, kuidas ettevõtte alt järjest rohkem tulusid on tekkinud, olen üritanud ka vähendada välja võetavat raha. St kui palgatööl käies oli minu igakuiseks netosissetulekuks ca 4000 €, mis koos maksu- jms kuludega tähendas minu tööandjale igakuist 9500€ suurust väljaminekut. Kui vabakutseliseks hakkasin, siis otsustasin mitte järeleandmisi teha ning enda aega ja mõistust umbes samas suurusjärgus rahasumma eest klientidele müüa. Suur vahe selles on aga, et vabakutselisena töötades ja oma tunde ettevõtte alt müüs jätan suure osa sellest rahast ettevõttesse ja endale maksan hoopis pisemat palka hetkel. Netopalgaks määrasin 2800 € ja minu ettevõttele on sellega igakuise palgafondi kulu ca 50% väiksem, kui minu tööandjal oli.. 

Küll aga olen avastanud, et see netopalk on kuidagi hirmus kõhnuke ootamatult! Alles see oli, kui selline palk oli minu jaoks MEELETULT suur, teenisin sellist palka ja olin nö tegija. Tänagi peaks see ju olema keskmisest palgast oluliselt kopsakam?? 

Kuhu siis minu raha kaob iga kuu?

  • kodulaen - 2000€ (sellest 600 € on põhiosa, ja 1400 € 5% intressimääraga laenuintress)
  • elekter, keskmiselt - 230 €
  • elukindlustus, lemmiklooma kindlustus, kodukindlustus, laenukindlustus jms - 130 €
  • Spotify, Netflix, pilvemajutus, arvutiprogrammid ning keeleõppe ja trenni tegemise äpid  - 65 €
  • internet - 35 €
  • prügivedu - 10 €
  • vesi, kanalisatsioon - 30 € 
Jaa ongi nö põhiliste püsikulude peale 2500 € kadunud! 

Järgi jäänud 300 € eest peaks siis saama enda, pereliikmete ja lemmikloomade toidu osta, hügieenitarbed, riided, lõbustused, reisid, auto/transport jms katta. Eee.... nojah siis :))

Veel 6 kuud tagasi oli kodulaenu igakuine kogumakse ca 1400 € ja 2 a tagasi stabiilselt 1000 €, aga kuna mingil hetkel lõppes minu 3-aastane fikseeringuperiood ja sealt hakkas muidugi kõik allamäge minema.. :) Nüüd tundub, et praegusel hetkel intressimäära fikseerimine oleks endale veelkord jalga laskmine, ja pigem tuleb kuidagi kiirendada laenu tagasi maksmist. Ja noh, võib muidugi ka hoida pöialt, et euribor kukub veidike. Kõige parema meelega müüks kodu maha ja vahetaks millegi oluliselt pisema ja sobivama vastu, aga see saab kahjuks alles heal juhul 2 aasta pärast juhtuda.

Et laenumakseid kiirendada, tuleks ilmselgelt maha jätta söömine, ja pesemine. :)) Ning lahti saada põhiröövlitest - igakuistest tellimustest nagu Spotify ja Netflix. Vana säästupiraadina ei olnud mul kunagi selliseid kulutusi, kuid viimase aasta jooksul tekkisid need nagu iseenesest, kui kuludele vähem tähelepanu sai pööratud. Mõtlemiskoht. 

Kui palju teil selliseid märkamatuid röövleid on igakuiselt rahakotis käimas?


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar