laupäev, 27. jaanuar 2024

You and me, Toomas, you and me...

No alles see oli, kui halasin et minu ostude järgi saab turgu ennustada - mida mina ostan, see kohe kukub nagu kivi..Ja nii ikka pidevalt. Vahepeal ma üldse ei tahtnudki ühtegi aktsiat osta, vaid kogusin puhvrit, et kui kassa juba nii suureks läks, et palju osta vaja, siis ostsin paar aktsiat, ootasin 2 päeva, et hind korralikult kukuks, ja ostsin veel hulga juurde :D

Aga ühel hetkel avastasin, et kõigi aktsiatega nii ei juhtunudki! 

Näiteks 2019. aastal mõtlesin pikalt, et "mõtle kui ma poleks oma 2012.a ostetud MSFT aktsiaid  2016. aastal maha müünud". Keskmine ostuhind 2012. oli 29 dollari kanti... Nutsin natuke aega ja siis aegajalt lihtsalt ostsin neid nüüd mitu korda kallimalt. 
Ühel hetkel avastasin, et MSFT on juba 12% minu portfellist, peamiselt tänu aktsiahinna hüppele, enam ei julgenudki väga osta, aga ikka kasvab..

Lisaks mõtlesin juba 2016. aastal, et miks ma ometi NVIDIA ja AAPL aktsiaid pole ostnud. 
Need tundusid mulle nii hirmus kallid ja riskantsed, et ega ei julgenudki hästi. Vaadates, kuidas sõpradel hästi läks, ostsin siis ikkagi paar aastat hiljem veidi AAPL altsiat, aga NVIDIAt ei julgenud, kahtlesin, et kas nende hiilgeaeg pole juba möödas ja äkki peaks hoopis konkurendi AMD omasid võtma, või?
Jäigi ostmata. 

 Nüüd 2024. a jaanuaris aasta kokkuvõtteid tehes avastasin et ikka väga suur kassa jälle tekkinud ja aeg aktsiaid osta. AAPL on ju väga hästi läinud, ei peagi kahetsema. Aga samas tekkis tunne, et NVIDIA on endiselt sellisel trajektooril, et on puhas lollus, et ma teda siiani ostnud pole. Sõrme värisedes ostsin siis ikka paar tükki ära ja jäin ootama hinna kukkumist -  10. jaanuaril sattus siis minu portfelli 2 tillukest NVIDIA aktsiakest, hinnaga 543.50 USD tükk, teenustasuks 0.3USD. Ja... Mis ma näen.. hinnalanguse asemel otsustas  aktsia hoopis tõusta ja nüüd siis otsustas investor Toomas, et seekord on mul õigus, ja ostis minu eeskujul ka NVIDIAt! Noo tema ka eelmine kord ei julgenud osta, siis kui ma loobusin, aga nüüd siis läks hästi :)) 


Hoplaaa! Toomase tehing muidugi oli veidi kopsakam, seega otsustasin tema otsust toetada ja julgustada ja ostsin 3 tk veel juurde.

Kahtlasel kombel, selle asemel et tavapäraselt langeda, NVIDIA endiselt kosus edasi. Ongi hea, ei taha Toomast kurvastada ju ;)

Samal ajal mõtlesin, et tegelikult pole ma endiselt loobunud ka mõttest Tesla aktsiaid osta. Mulle tegelt Tesla aktsiahinna pidev kõikumine ei meeldi stabiilse portfelli mõttes. Aga kauplemiseks tundub suht põnev aktsia ju? Elon mulle ka ei meeldi, mitmel põhjusel, seepärast olen aktsiast kauge kaarega käinud, aga nüüd mõtlesin, et kui juba, siis võiks ju veidi hangeldada? 



Mõeldud, ostud tehtud, ja põmaki! Kohe tuligi Elonilt paar kehva väljaütlemist ja viimane raport, ning TSLA kukkus, nagu kivi ikka. Tunnistasin tavapärast lüüa saamist, aga otsustasin kiuste juurde osta.



Ja mis ma näen... 


Mina ostu peale otsustas onu Raivo ka julguse kokku võtta ja Teslat osta :)))

Tore! Loodan, et ta ei pea pettuma, ütlen ausalt, et sellele, et peale minu ostusid hind kukub, saab endiselt ikka suhteliselt kindlalt loota :))

Küll aga tahtsin seda Raivo ostu jagada hoopis teisel põhjusel... Kohe näha, kes meist rikas (Raivo)  ja kes rott (mina). Tänu Raivole jt Eesti pankade abil investeerijatele seisabki Eesti majandus nii heal tasemel.

Sel ajal kui mina andsin 15 TSLA ostmise eest teenustasuks 0.70$,  maksis Raivo 27 TSLA ostmise eest teenustasuks 7$. 

Ütlen ausalt, mina nii kalleid tehinguid endale niipea lubada ei saa. Rääkimata helikopteri ostust. Ok, kuna kardan kõrgusi ja üritan võimalikult keskkonnasäästlikult planeedikesele jalajälgi jätta, siis helikopterit ma ei tahagi, aga ühe mõnusa matkaauto sebiks küll ühel päeval endale :) Seega jään oma pisikeste teenustasudega maakleri juurde.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar