teisipäev, 3. november 2020

Põnevad ajad?

Ahoi-ahoi!  Kas keegi veel täna unetu öö plaanib veeta, et silma peal hoida, mis USAs toimub? Kas olete kuidagi valmistunud ka, prepperite klubist näpunäiteid hankinud, aktsiaportfelli kraami juurde tankinud, vöi vastupidi, raha portfellist kõrvale pannud, et oleks ikka, millega manööverdada ja "turule tulistada", kui USA valimistepööris juhuslikult turgu kõigutama peaks?


Ma ütlen ausalt kohe ära, et mina olen kehvake investor ja veel kehvem kaupleja. No siiani on kõik minu säästud läinud jälle aktsiaportfelli, ja suur osa neist seal püsinud, sest müüa ei saa - punases aktsiaid ei taha müüa :D Nii ma siis hoian neid ja lasen mädaneda seal, oodates, et ühel ilusal päeval ikka jälle ellu ärkavad. See väike osa aktsiatest, mis punases pole, sellega aga manööverdan niisama ja müün tihti liiga vara, mõeldes, et "turgu ajastada" üritades õnnestub mul kuidagi midagi päästa või teenidagi. 
Näiteks müüsin niimoodi hulga asju veebruaris, enne kui märtsis korralik punane möll tekkis börsidel. Kahjuks ei taibanud sama edukalt siis selle punase möllu ajal tagasi midagi osta, ega korraliku surfilainega üles sõita, vaid võtsin ja lükkasin tasapisi piiskhaaval kõrvalepandut börsile tagasi. Arvan, et kõige rohkem teenis sellest tegelikult pank teenustasude näol, mina oleks võinud lihtsalt rahulikult käed tagumiku alla panna ja ühte jalga üle teise kõlgutades tühjusesse vahtida.. 

Seekord on natuke samamoodi - olen erinevatel kontodel natuke mööbeldanud ja ilusamaid rohelisemaid aktsiakesi maha müünud natuke, et juhusliku börsikõikumise korral oleks sulli, mida tuulde loopida ruttu. 
Kas teie ka seda loodate?

Muusosas läheb mul aga vanaviisi. Säästmisega rikkaks pole saanud ja aegaajalt olen rahakotiraudasid liiga palju lahti teinud kahjuks. Unustanud oma distsipliini vms, ja pärast kahetsenud, et "no oli siis seda vaja"?! Õnneks viimastel kuudel on aga tööd nii tohutult palju, et oluliselt kulutada pole lihtsalt aega ja lisaraha muudkui kuhjub pangakontole. Kahjuks on aga minu isikliku töötunni müümisel ilmselgelt inimlik limiit ees ja lõputult nii ei saa. Seega oleks hirmsasti vaja hakata looma plaani B:
  • kuidas enda inimtundidega tekkinud lisaraha võimalikult hästi investeerida ja tööle panna?
  • millised tegevused veel käima lükata, et enda aeg ja oskused poleks ainsad võimalused lisaraha teenida? 
Need vist on kõigi investorite eksistentsiaalsed küsimused?




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar