teisipäev, 17. aprill 2018

Uus tööriist - Mintos

Üheks suureks inspiratsiooni ja julguse allikaks on mulle investoriks saamise teekonnal loomulikult olnud teised investorid. Eriti mõnus, kui saab lugeda kogemusi, ülevaateid, soovitusi ja edukamaid või vähemedukaid kordaminekuid. Näiteks viimasena kirjutas "Algaja" Elustolust, et investeerib ka ettevõtte alt, ning luges üles terve hulga ühisrahastusportaale, millest ma seni olen suure kaarega mööda käinud.

Tuleb tunnistada, ma enam ei pidanud vastu. Et investori-elu igavaks ei läheks, otsustasin ka lõpuks käe valgeks teha P2P laenudes jms. Esmaseks eesmärgiks siis:
  • kinnitada või ümber lükata oma uskumust, et P2P laenude ühisrahastamine ei ole minu jaoks eriti sobiv investeerimisviis
  • selgeks saada, millised on ettevõtte alt investeerimisega seotud detailid, mida peaks teadma.
Tore, kui proovimise tulemusena suudan oma kahtlused ümber lükata, ning eriti tore, kui kooliraha maksmise asemel veel teeningi selle katsetusega. Et õppetund ootamatult valusaks ei osutuks, alustan muidugi üli-tiba-tillukese summakesega.

Võtsin siis esmaseks ette Mintose uurimise. Selgus, et:
  • nii eraisiku kui ettevõtte jaoks konto tegemine on ülikiire ja lihtne. Kahjuks aga väga ebamugav, et need ei saa olla seotud sama e-postiaadressiga. 
  • laenude rahastamises osalemiseks on suhteliselt ("õppimiseks" kulus mul vast 5min, esialgu ei saanud hästi aru, kus ja mis linnukesi saab märgistada ja eemaldada)  meeldivad ja paindlikud tingimused, näiteks saab valida investeerimiseks ainult sellised laenud, mille pikkus näiteks max 1kuu, või millel on garanteeritud tagasiostmine.

  • kontole raha kandmine võtab Mintoses oluliselt kauem aega, kui näiteks Investly's. Tegin ülekande 7h tagasi ja raha pole veel kontole jõudnud (Investly's on tööpäeviti jõudnud kõigest paari tunniga raha kontole, ja mõlema puhul on tegu pangasiseste SEPA maksetega). 
See viimane fakt teeb natuke tuska, sest tegelikult ei ole ma veel näinud, kuidas siis autoinvest ja Mintos toimivad, sest lihtsalt pole raha kontole jõudnud. Lisaks ei ole veel minu isikutuvastust kinnitatud, seega ei tea ka, kas on lootust kunagi raha tagasi saada 😏

Kas olete Mintoses investeerinud? Kuidas rahule jäänud? Milliste ohtude eest algajat hoiataksite ja milliseid nippe soovitate? Ja kas soovitate seda Mogo cashback kampaaniat?

2 kommentaari:

  1. Mina soovitan küll kahel käel Mintoses investeerida. Kui valida õiged laenuandjad, siis on risk üsna väike. Kindlasti võta osa Mogo cashbackist. Minu enda portfell koosnebki nt 99% Mogo laenudest. Eriti just Eesti omadest, sest selle ettevõtte töötajad on mulle endale väga lähedased ning saan firma käekäigul pidevalt silma peal hoida. Kui Eesti või Läti Mogo peaks põhja minema, siis see tõmbaks ka kogu Mintose alla. Hetkel on selle võimaluse realiseerumine väga väike.

    VastaKustuta
  2. Sjuper! Ei oleks osanud oodatagi, et minusugusest loodrist on keegi inspiratsiooni saanud :D
    Mulle on siiamaani Mintos meeltmööda olnud ja ise investeerin pikaajalistesse MOGO laenudesse, sest seal võimalik pisut lisa teenida cash back kampaaniaaga - https://blog.mintos.com/the-mogo-cashback-campaign-has-been-extended-until-may

    Kui ma firmale konto lõin + ülekande tegin kontole, siis läks 2-3 päeva aega. Pakun, et sul tuleb see homseks või hiljemalt ülehomseks kontole üle.

    Igatahes! Edukaid investeeringuid!

    VastaKustuta