pühapäev, 30. aprill 2017

Tulumaksumängud

Igal aastal tabab suurt osa rahvast rahvuslik hasart nimega tulumaksutagastus. Interneti foorumid, kommentaariväljad ja jututoad kubisevad aruteludest, kuidas ikka tagastussummat välja arvutada, kes kui palju saab ja käib lausa võistlus, kes kõige suurema tagastuse saab. Lisaks siis vahel harva keegi õnnetuke piiksatab, et "tal ei läinud hästi, ta peab juude maksma". Mis on siiski suhteliselt harv juhus ilmselt.

Mina olen üks neist, kes peab hoopis suure summa Maksuametile maksma nö eelmisel aastal maksmata jäänud tulumaksu osas, 1550€ lausa, ja teate, ma pole üldse õnnetu seejuures! Kõlab imelikult?  Mäletan isegi veel väga hästi aegu, kui rõõmustasin et "hurraa, sel korral sain 1800 eurot tagasi, nii äge, aitäh kallis riik, sellise kingituse eest. Kuhu ma selle raha nüüd planeerin..". Ja suurimaks hirmuks oli, et "äkki sel aastal pean ise maksma". Tänaseks on perspektiiv pöördunud, koos minu üldise finantsteadmiste muutumisega. Ja tahaksin väga teisigi mõtlema panna asjadele.

Lihtne küsimus - mis on tulumaksutagastus? Minu silmis on see MINU raha, mida riik on vahepeal pea aastajagu saanud TASUTA, st ilma intressita kasutada, ja nüüd lõpuks ohates selle mulle tagastab. Ja ma ei saa aru, miks kõik inimesed rõõmustavad selle üle, et riik lõpuks õigusega neile kuuluva tagastab, seal juures head nägu teeb ja isegi aitäh ei ütle, et sai võõrast raha enda valduses hoida (ja eeldatavalt ikka tööle panna) vahepeal. Ehk siis - tulumaksutagastus pole mingi "kink" riigilt eraisikule, vaid kink, mille iga eraisik ise on teadmatusest riigile teinud! :)

Teine küsimus - mis on tulumaksu juurdemaks? Maksuamet on andnud tähtaja, et näiteks 2016. aastal makstava tulumaksu tegelik viimane laekumistähtaeg on alles 03. juuli 2017. Ehk siis pea 1,5 aastat võiksid inimesed seda sama tulumaksu summat enda heaks töös hoida, kasumit teenida ja alles juuli alguses Maksuametile lõpuks maksta.  Ehk siis tegelikult on mul endal võimalik samuti riigilt intressivabalt nö laenu saada pea 1,5 aastaks, panna see enda heaks tööle, järgmise aasta juuli alguses intressivaba laen Maksuametile lõpuks ära maksta ja vahepeal teenitud kasum endale jätta.  Muidugi, järgmise aasta juuliks tuleb selleltki teenitud vahelt jälle tulumaks maksta, aga see summagi saab vahepeal hoolega raha teenida, eksole.

Kokkuvõttes siis - mõelge natuke, kui imeline on liitintress ehk komposiitintress? Einstein olevat seda lausa 8. maailmaimeks nimetanud, niivõrd hästi töötab see meie kasuks - "Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it ... he who doesn't ... pays it"!
Ehk maakeeli - sõltuvalt tulumaksu summast ja raha paigutamisoskusest võib selline intressivaba "laen" riigilt olla väga kasumlik. Kuniks inimesed seda ei mõista, teenib kasumit hoopis riik.

Milline on Sinu vaatenurk tulumaksumängudele? Kas teenid või lased riigil teenida?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar