laupäev, 7. jaanuar 2017

Portfell

Teen siia ülevaate enda portfellist, ja loomulikult uuendan sedamööda, kuidas portfelli sisu või osakaalud muutuvad. Portfelli peamine eesmärk on luua nö iseseisev rahamasin, mis omaks püsivat juurdekasvu stabiilsete dividendide näol, kuid loomulikult vöib aegajalt sisse tekkida ka suuremaid ja väiksemaid üllatajaid, kelle puhul ootan näiteks suurt kursi tõusu. Samal ajal on loomulikult minu jaoks ülioluline omada kindlustunnet, et vajadusel on alati olemas kergelt ligipääsetav rahasumma, mis ei sõltu sellest, kuidas aktsiabörs või maailmamajandus üldiselt end tunneb.

AprillMai
Puhver10.03%9.43%
Aktsiad ja fondid89.97%90.57%

NB! Tegemist on minu isiklikel investeerimisotsustel põhineva portfelliga, see ei ole mõeldud kellelegi eeskujuks võtmiseks. Kuna säästmisest ja investeerimisest on saanud minu hobi, muutub portflelli sisu pidevalt. Aktsiaid ostan küll pika perspektiiviga, kuid kauplemistehinguid teen mitu korda kuus (loe: ostan tihti, enamasti kohe, kui õnnestub mõni rahasumma "vabaks rahaks" kuulutada. No umbes nagu shopahoolikud ikka, mind lihtsalt tõmbab tavapoodide asemel börsile :)).


AKTSIATE NIMEKIRI UUENDAMISEL

2 kommentaari:

  1. Ma ise soovitaks Investeerida ka Krüpto rahadesse, mitte nendesse suurtesse kuhu investeerivad miljonid vaid just väiksematesse millel on tõusu potentsiaal suurem ja ei sõltu niipalju nendest suurtest. Krüptopraha maastik on palju riski rikkam kui tavaline investeerimine aga samas lubab ka suuremaid tootlusi. Kus 500% aastas ei ole midagi erilist. Samas ennast Krüptomaastikuga kurssi viia on märksa keerulisem kuna seal on ka pettureid, spekulatsioone ja turu manipulatsioone. Aga näiteks 5-10% portfellist Krüptosse panna ei ole suur risk

    VastaKustuta
  2. 5-10% portfellist on väga suur osakaal ja risk, sellise osakaalu saavad minu portfellis üldiselt VAID väga pika ajalooga usaldusväärsed ja head ettevõtted. Näiteks USAs JNJ jmt dividendiaristrokraadid, McDonalds, Apple, MSFT vms. Harvadel juhtudel ka suure potentsiaaliga ja selge juhtimisega kasvuettevõtted Euroopast, kelle tegevusele ma näen selget turuosa ja laienemist ning maailma majanduse pärituult.
    Iga väiksemgi ettevõte, mida võib tabada mõni kehvem konjuktuurilaine, halb juhtimine, turundusviga või lihtsalt väiksematsorti lokaalne masu, teenib minu portfellis heal juhul 1-2%. Ma nimelt eelistan siiski investeerida ja sellega teenida, mitte spekuleerida ja asjatult riskida.
    Krüptovaluutadega tegelemine ei klassifitseeru mitte kuidagi investeerimise alla, vaid spekuleerimise alla.
    Ahjaa, jutuaine omamiseks on mul isegi on krüptosertifikaat portfellis olemas, vahel võib isegi huvi pärast lotopileteid ju osta kui muud targemat teha pole. Aga 1 lotopilet on ka maksimaalne, mis ma oma lõbustuseks elus luban.

    VastaKustuta