pühapäev, 28. mai 2017

Portfelli täiendus, aktsiaostu "fail" ja plaanid sügiseks

Kasutasin oma puhkusepäevi selleks, et natuke lõpuks börsil toimetada. Oli tükk valimist, et leida midagi mõistlikku, aga samas ka põnevat. Samuti peaks siis olema ka kriteeriumid täidetud, et valitud aktsia oleks päris hea otsese tuluprotsendiga (st kõrge dividend yield), või äärmisel juhul vähemalt kõrge aktsiakursi tõusu lootusega. Kõige etem oleks veel, kui oleks kõrge div yield, iga-aastane aktsiahinna tõus, dividendi tõus ja stabiilne ajalugu, hea tugev ettevõte ja odav aktsiahind jne, aga noh, tuleb ikka realistiks jääda :)

Minu peamiseks eesmärgiks on ju ikkagi üles ehitada aktsiaportfell, mis koosneks huvitavatest ja heade ettevõtete aktsiatest, mis annaks läbi aasta pidevalt dividenditulu, mida siis kas uuesti aktsiatesse investeerida, või ühel ilusal päeval lausa elamiseks kasutada, et palgatööst loobuda saaks.

Ei ole lihtne! Paljud aktsiad tunduvad hirmus kallid, ei oska arvata, kas börs plaanib edasi järgmistesse kõrgustesse kasvada, või on ees ootamas mõni börsikrahhikene, millest paljud räägivad. Ennustajaid on palju, küll teatakse täpselt, et uus krahh tuleb alati 7-8aastat peale eelmist jne. Ütlen ausalt, mina selgeltnägija ei ole ja mingeid teooriaid ei jaksa jälgida. Minu strateegijaks on stabiilselt säästa ja regulaarselt investeerida heade firmade aktsiatesse. Vaatame, kuidas läheb.

Igatahes seekord otsustasin lisada oma portfelli paar Kanada aktsiat, eelkõige sellepärast, et tegemist päris kõrge aktsiatuluga igakuiste dividendide näol. Siin  Euroopas kipub olema kombeks maksta dividende enamasti 1 kord aastas, mõned ettevõtted on viimasel ajal hakanud õnneks maksma ka 2 korda aastas, ja kui ikka tihemini tahad, siis on peamine võimalus ainult eelisaktsiatega toimetada. Ainke, mis mulle eriti ei meeldi, on muidugi see, kuidas Kanada dollari kurss minu aktsiahindasid mõjutab, aga mis seal ikka. Regulaarne dividend on seda väärt. Saab näha, kui jätkusuutlikuks tegelikult minu valitud ettevõtted siis ka osutuvad.
Seepärast siis lisasin ka paar uut eelisaktsiad kinnisvara firmadelt. Lisaks ühe norrakate kala aktsia, sest kala on ju hea, isegi kui aktsia minu maitsele natuke liiga mõjutatud hooajast ja kalaõnnest jms.

Selle kalaaktsiaga läks kahjuks nii õnnetult, et panin 2 orderit, kõigepealt turuhinnast natuke odavamalt ja siis veel natuke odavamalt, ja siis läksin ise toimetama, lootes peagi ordereid jälgimas tagasi olla. Tegelikult läks toimetades kauem, kui arvasin, ja vahepeal tuli norrakatelt uudis, et kalahinnaga on pahasti, ja seepeale lajatas börs minu juba ostetud aktsia üle 4% miinusesse. Minul aga oli juba nii palju ostetud, et enam juurde ei tahtnud osta. Nii ma siis vaatan kenasid miinuseid kontolt. Noh, mis tehtud, see tehtud.

Ja siis see lõputu dilemma, kui palju hoida nö vaba raha kassas. Kas börsi ootab suurem langus? Siis oleks ju hea, kui suurem hulk vaba raha ootamas. Aga kes seda teab, kui kaua see vaba raha nii peab ootama - nädala, kuu, aasta või paar? Sügisel on mul võimalus investeerida ühte väga paljulubavasse ettevõttesse, mis tähendab, et peaksin tavapärasest kordades suurema summa valmis panema investeeringuks. Kas selleks tasuks juba hakata fonde ja olemasolevaid aktsiaid müüma? Ütlen ausalt, eriti ei raatsi ühtegi aktsiat müüa - mulle ei meeldi raha kaotada, seega miinuses aktsiaid ei müü, ja plussis olevate aktsiate puhul on neid ju palju kallim hiljem tagasi osta, nii et neid ka ei tahaks müüa :D


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar