esmaspäev, 25. september 2017

Kuidas osta aktsiaid, dividendiaktsiaid

Kuidas teie teate, kuidas osta aktsiaid, milliseid aktsiaid osta, millal on aktsia hea hinnaga ja millal selgelt üle või alla oma õige väärtuse? Ehk siis millal on õige aeg osta mingit aktsiat ja millal müüa?

Dividendiinvestorina olen endale teinud reegli, et üldiselt ma aktsiaid väga ei müü. No esiteks mul pole aegagi kaubelda, kuigi veedan oma tööpäevad peamiselt arvutis töötades, siis suures osas siiski on töö nii intensiivne, koosolekuid ja teiste inimestega koostöötamist ning arutamist on nii palju, et aktsiatega kauplemiseks ei leia hetke ega tähelepanu. Kuigi tahaks! 😆😇😈

Täna tunnen ennast nagu tõeline kaupleja! Tööpäeva lõpuks jõudis kohale, et kui töö ikka ei edene, pole mõtet punnitada, vaid tasub aeg maha võtta ja muud teha, kuni lõpuks inspiratsioon peale tuleb ja asjad liikuma hakkavad!

Seega vaatasin hoopis oma kontole ja nägin oma rõõmuks, et päeva saldo on päris kena - suur hulk minu dividendiaktsiatest on kenasti positiivses suunas täna liikunud ja portfellikest natuke paisutanud. Kuna ühel neist oli näiteks hiljuti alles dividendide jagamise päev ja uusi dividende ei ole terve aastajagu nüüd tulemas, tundus sobiv seda aktsiat natuke müüa. Aasta on pikk aeg ja on üsna kindel, et selle aktsia hind jõuab selle aasta jooksul veel hoolega üles-alla kiikuda. Üks teinegi, üks minu volatiilsemaid aktsiaid, oli täna jälle kõvasti kasvanud, müüsin tedagi natuke. See teine aktsia on tehnoloogiaettevõtte aktsia ja kõigub hoolega pidevalt, olen tema "sinisesse" jõudmist vahel mitu kuud oodanud, teinekord jälle avastanud, et "jah, tõesti oleks pidanud müüma sel hetkel, kui tal korralik tõus 2 päevaks oli.." Seekord ei tahtnud tõusu maha magada ja olen kindel, et õnnestub veel soodsalt tagasi osta enne kevadet.

Asemele aga ostsin hulga aktsiaid, mis endiselt täiega punases, aga mille tulevikku usun vägagi kindlalt. Stabiilsed, aastakümneid püsinud ja vaikselt ning järjekindlalt sõudnud ettevõtet, mille aktsiatel lihtsalt hetkel turu tujukuse tõttu nii hästi pole läinud. Tänu praegustele ostudele sain nende keskmist soetushinda oluliselt allapoole tuua, ja minu portfell on päris mõnusalt endiselt tasakaalus, tänu paisunute müümisele.

Selle hoolega kauplemise abil aga katsin ära ka kogu oma kasutatud krediidi kontol, mis tähendab, et ühtegi võlga mul nüüd pole, kõik aktsiad on minu omad, ja rahagi kontol ootamas uusi oste. Tegelikult on tunne, et lähinädalatel ostan veel mõndagi aktsiat hoolega juurde. Mul on nimelt mõttes mõned põnevad ettevõtted, mida varem pole jõudnud osta, aga praegu saaks lihtsa moega investeerimispanga poolt pakutavat soodsat krediiti ära kasutada. Võin teha kerge kokkuvõtte - olen ostnud-müünud sel suvel kontokrediidi abil aktsiaid sobivatel hetkedel ja teinud sellega kohe kindlasti mitusada eurot kasumist (ja tulemas veelgi), samal ajal intressi olen maksnud täpselt 1 euro 💰

Ok, aga tegelikult - kuidas siis osta aktsiaid? See vastus on üsna lihtne ja kõigest mõne sammuline:
  1. soeta endale väärtpaberikonto
  2. vali välja väärtpaber
  3. määra kui palju aktsiaid tahad osta ja kui palju oled nõus maksma, ning vaata, kas keegi väärtpaberiturul on sinu pakkumisega nõus:
    1. Kui jah, saadki tehingu tehtud!
    2. Kui ei, vaata üle, mida muutma peaks, enamasti hinda ikka :)
Reaalsuses on väärtpaberitehingute edukaks tegemiseks palju erinevaid strateegiaid, sest iga investori peamine eesmärk on ju ikkagi teenida ja rikkaks saada aktsiatehingute abil :) Mina loen hetkel põnevat raamatut sellest, kuidas leida häid väärtusaktsiaid, mida endale soetada tasub. Kui hästi läheb, teen kokkuvõtte ka!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar