neljapäev, 2. november 2023

Kuidas oma netoväärtust arvutada?

 Kuulge, kuidas teha kuiseid kokkuvõtteid, arvutada oma netoväärtust jms, kui suur osa minu "varast" asub minu ettevõtetes?  

Olen nimelt viimastel aastatel hakanud vabakutseliseks, st palgatöö tegemise asemel müün enda tunde arvega, ettevõtte alt. Lisaks investeerin ettevõtte raha, mis omakorda tekitab ettevõttele natuke vara juurde. Teen küll hetkel oma ettevõtetele palgatööd, ja saaksin seda mõnda aega jätkata ka peale seda, kui kliendilepingud otsa saavad, aga kuidas seda nö "enda netoväärtuseks" arvestada? Ei peakski? Samas see ettevõtte kontol istubv raha aitab mul samamoodi teha samme finantsnvabaduse poole, nagu ka mu isiklikud investeeringud ja vara. Huvitav, kuidas Pinsi Põlv ja Rahakratt teevad?

2 kommentaari:

  1. Kõige õigem (lausa raamatupidamuslikult) oleks muidugi juriidilise ja füüsilise isiku varad eraldi kokku lugeda, sest need on kaks eri isikut.
    Minu puhul on asjad natuke lihtsamad, kuna ettevõtte põhitulu on omaniku laen, mille saab hiljem maksuvabalt kätte siis ma summerin lihtsalt ettevõtte varad eraisiku omaga. Investeerimistulu on jah tulevikus maksustatav aga siiani ei ole varad ettevõttes veel plussi jõudnud. Lihtsuse mõttes arvestaksin brutoväärtust, netot on tuhti vääga keeruline leida, eriti nt kinnisvaraportfelli korral.

    VastaKustuta
  2. Mul on ka osalused väiksemates ettevõtetes. Kuna ettevõtete bilansid on üpris likviidsed, siis ma hindan nende ettevõtete väärtust enda netoväärtusesse netovara meetodil. Ehk siis kui ettevõte, milles on 3 osanikku, omakapital on 100 000 eurot, siis enda netoväärtusesse arvestan sellest kolmandiku (33 333 eurot). Kuna saan aru, et sul moodustavad enda ettevõttes lõviosa varadest finantsinvesteeringud/raha, siis arvestaks sama moodi netovara meetodil.

    VastaKustuta