neljapäev, 26. oktoober 2017

Vot milline treider olen! ehk aktsiaturu arusaamatu psühholoogia

Muhahahaa!  Ja äkki lausa kahemilline treider?! 👀💣💪👉👩

Või siiski mitte. Ma lihtsalt pean oma viimasest imelisest suurepärasest päevakauplemise meisterklassi suurvõidust pajatama! Nimelt on mul üks tore töökaaslane, kellega vahel ikka muljetame aktsia-õnne kohta ja küsime üksteiselt arvamust ühe ja teise asja kohta. Tema ükspäev küsis, mida mina arvan ühest online-kasiino-aktsiast, nimetame teda siinkohal aktsiaks V. Siit Põhjamaadest on neid mängude, spordipanuste ja kasiinonduse ettevõtteid kerkinud nagu seeni pärast vihma, ja tundub, et turule mahub neid mitmeid, ning äri neil kasvab. Seepärast ei häbenenud ma tol küsimise hetkel tunnistada, et mul on hetkel panused pandud ühele teisele online-kasiino-aktsiale nimega E, kuid minu meelest on tegelikult mõlemad ülihea potentsiaaliga. Kombinatsioonis raportite perioodiga muidugi tundub veel eriliselt tulus võimalus, osta enne raportit, ja siis raportipäeval või veidi hiljem suure kasumiga maha müüa, kui raport peaks ootusi täitma.

Noh, ja jutt arenes nii positiivselt, et mõlemad otsustasime selle tema mainitud aktsia V peale ikka natuke panustada. Tema siis päris korraliku summa, mina natuke taskurahakest. Ostsin õhtul enne börsi sulgemist aktsiakimbukese ja hõõrusin heameelest käsi. Hetk hiljem taipasin, et olin ostnud kimbukese valele kontole - üritan vältida arvelduskontol millegi ostmist, et mitte maksude-arvestamisega pärast peavalu tunda. Kiire otsus - müün kohe maha ja ostan uuesti investeerimiskontole! Mõeldud, tehtud! Või siis.. peaaegu! Arvelduskontolt õnnestus tõesti kohe aktsiad uuesti maha müüa, ja seda lausa meeletu kasumiga- + 0.50€ teenides! Aga investeerimiskontole aktsiakimpu enam tagasi osta ei õnnestunud, enne käis börsikell. Sekundiga jäin hiljaks! Aga mis seal ikka, mis läind, see läinud, vähemalt on mul aktsia E korralik kimp kontol!

Hommikul siis kuulame põnevusega raportite tulemusi, ja ootame aktsiahinna reaktsioone. Mis ma näen - minu valitud E-ettevõte raporteerib täiesti i-m-e-l-i-s-t-e-s-t kvartalitulemustest, meeletu kasumi tõus, meeletu müügipotentsiaal, meeletult üle kõigi ootuste! FANTASTILINE! Ainult et.. E-aktsia hind ei muutu! Turul ei toimu kohe MITTE midagi. Aktsia tambib samal kohal ja imelised tulemused võin endale sisse soolata.

Töökaaslase valitud V-ettevõte raporteerib täiesti keskpäraseid tulemusi, aktsia aga tormab selle peale pilvedesse! Töökaaslane müüb peale turu avanemist oma aktsiahunniku peale öist "rasket" tööd 8%-lise kasumiga maha. Kusjuures juba paari tunni pärast kahetseb, ja järgmisel päeval enamgi, sest selgub, et aktsia hind teeb teisel päeval veel 8% tõusu sinna otsa.. Mina ainult ohkan.

Olgu, tõe huvides olgu öeldud, et ka minu valitud E-aktsia teisel päeval peale raportit lõpuks kerkib uutesse kõrgustesse, ja teen nädalase aktsia hoidmise pealt oma 14% kasumit lõpuks. Kahjuks jällegi summad, millega mängida julgen, on üsna väikesed, nii et võite rahulikult hingata, miljonär ma endiselt ei ole. Noh, kui just vanadesse headesse Eesti Kroonidesse ei arvutak 💰💰💰

Muide, kas keegi oskab mulle soomlase Fortumi aktsia eduloo tagamaid selgitada? Mis emotsioonidel või teadmistel see toimib? Ostsin mina nimelt kevadel Fortumi aktsiaid, et dividende saada. Dividenditulu määr oli magus, aga ootamatult kasvas ka aktsia hind viimase 6 kuu jooksul ca 18%. Ütlen ausalt, minu jaoks jäi see aktsia hinna tõus arusaamatuks. Jah, eks elektrit vajame me kõik ja Fortum on ka päris huvitavaid investeeringuid teinud, küll aga ei näe ma mitte kuidagi nende aastaaruannetest, et kuidas nende äri ja dividend jätkusuutlik saab olla, nende "ülima kasumlikkuse" juures. Vaadake ise:
Just seetõttu otsustasin selle päris korraliku kasumi endale kotti korjata ja kogu Fortumi aktsiapaki müüsin oma portfellist kimbukeste haaval maha. Muuseas, iga kimbuke oli eelmisest kallim, ja ikka läksid kõik aktsiad nagu soojad saiad! Olen üsna rõõmus, sest mingil hetkel oli Fortum pea suurim tükk minu portfellist oma 18%, tänu sellele hinnarallile.
Täna tuli Fortumi kvartaliraport ja see oli kõike muud kui imeline. Ja mis tegi Fortumi aktsia hind? Loomulikult tõusis! Minu loogika seda ei võta kahjuks.. Mis mul kahe silma vahele jääb?

Muide, kuna uue nädala alguses on mul palju tegemist, siis võib juhtuda, et oktoobrikuu tibusid minu rahakotis loeme juba sel laupäeval! Stay tuned!

Ja kui teil põnevaid kauplemissoovitusi või huvitavaid investeeringumõtteid, jätke aga kommentaar!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar