esmaspäev, 23. oktoober 2017

Kuldse panniga!

Ahoi, ahoi! 

Täna tahan muljetada kahest huvitavast fenomenist, mis mulle aegajalt rõõmu teevad! 

Esiteks - kolmandakvartaliraportite periood! Kas ma olen seda juba varem maininud? Ilmselt mitte, aga minu arust on igasugused kvartaliraportid toredad, nagu viilutatud leib! Nimelt annavad raportid palju põnevat infot ettevõtte tervise ja plaanide täitmise kohta, lisaks tekitavad sellise huvitava kaplemis-sõbraliku õhkkonna börsil. See õhkkond ilmselt meeldib nii spekulantidele kui päris investoritele, sest tekitab vägevaid võimalusi korralikeks hinnakõikumisteks nii tugevate ettevõtete aktsiahinnas, kui ka tagasihoidlikumate omas. 

Kolmanda kvartali raportid on ses mõttes muidugi eriliselt toredad, sest annavad juba üsna adekvaatse vaatepildi sellest, kuidas ettevõttel jooksva aasta jooksul läinud on, ja võimaldavad spekuleerida järgmise aasta dividendimaksete kohta näiteks. 

Minu enda portfell on oktoobris teinud päris hulgaliselt muutusi läbi, olen välja visanud terve hulga kinnisvaraarendajate aktsiaid, sest kinnisvarasektoris on palju ebakindlust viimasel ajal. Lisaks olen soetanud hulga fundamentaalselt tugevate ettevõtete aktsiaid, lootes diviendikasvule ja aktsiahinna tõusule lähema 6-9 kuu jooksul. Raportite periood tegelikult jõudis kiiremini kätte, kui mina oma aktsiatesoetamise plaani teostada jõudsin, nii et päris mitme korraliku aktsia hinnarallit jõudsin ainult pealt vaadata, ise rongile hüpata ei jõudnud veel. Mõne aktsia puhul aga sain minagi imetleda näiteks 6% hinnatõusu ühe päeva jooksul Naaaaaissss! Minu õnne juures aga kahjuks millegipärast just need aktsiad teevad rallilt, kus olen vaid väikese kimbukese "vaatlemiseks" ostnud, suuremate ostudega aktsiad ikka veel trambivad koha peal. Ehk siis - ei, miljonär ma veel pole :D Küll aga meeldib mulle, et ettevõtted vaikselt selle aasta tibusid kokku lugema on hakanud, see annab natuke rohkem selgust, kui palju tibusid minu aktsiaportfellil järgmisel kevadel oodata on ;)


Teine fenomen ka, nagu lubatud. Kaltsukad ehk second hand! Ausalt, ma arvan, et need on mõnusamadki kui viilutatud leib! Mis on väga imelik, sest varasemalt ei osanud ma üldse kaltsukates käia ja kui käisin, ei leidnud ma sealt midagi väärtuslikku, pigem olid üsna jubedad ja haisvad kohad minu meelest. Mis oli naljakas, sest olen pikalt olnud rahaliselt kitsastes oludes ja just neil aegadel aitasid mind oluliselt sõbrannade imelised kaltsuka-leiud.

Nüüd aga avastasin oma kodu lähedalt ühe kuulsa kaltsuka kus, tuleb välja, käivad isegi paljud eestlased, hoolimata kaugusest! (ma ikka olen öelnud, et ma ei ela Eestis, eks?) Ma kuulsin tihti jutte sellest, kui "üliäge" koht see kaltsukas on, ega saanud aru, mis seal imelist võib olla. Lõpuks võtsin südame rindu, pigistasin silmad pooleldi kinni ja läksin külastama. Esimesel korral tulin ära kahtleva sisetundega, a' la "polegi hull, mine tea?". Teisel külastusel tulin ära tundega "jesss! uskumatu", ja igal järgneval külastusel tulen lihtsalt juubeldades ja õhates, et "kahju, et mul on nii karmid piirangud kulutamisele, sealt võiks ju MEEELETULT osta!"

Eile näiteks skoorisin endale 10 euro eest ülimugavad ja ilusad (!) Ecco saapad ja teise 10 eurot panin tuttuue keraamilise, kuldset värvi ja klaaskaanega panni peale! Ütlen ausalt, siiani ei suuda oma õnne uskuda. Minule sobivaid saapaid on isegi uuena poes väga harva, rääkimata siis veel kvaliteetsaabastest imelise hinnaga. Pannist ma ei räägigi, viimati kulutasin mitukümmend eurot Fiskarsi pannile, millel juba kriimud sees ja kaantki ei saanud tookord selle hiigelsumma eest kaasa. 
Ühesõnaga - win, win, win! Keskkonnasõbralik, 
pildil oleval panniga pole mingit seost looga, kuid peaaegu nii kuldne pann on nüüd minulgi!

Aga mis investeeringutele teie oktoobris panustate? 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar