teisipäev, 4. juuli 2017

Sinu suurim eesmärk

Hakkasin mõtlema, et mida see vabadus kui eesmärk minu jaoks ikkagi tähendab, kas sellel on ka mõni nüanss ja kas peaksin täpsemini planeerima.  Just majanduslikus mõttes. Paneks kõigepealt potensiaalsed põhimõtted ja eesmärgid kirja.

Minu majandusliku mõtlemise põhimõtted:
  1. Ole oma kodu omanik.  Mina ei oma mittemingisugust kinnisvara, veel.
  2. Ela laenuvabalt, või võimalikult väikese võlasummaga, millelt maksad võimalikult väikest intressi. Mul ei ole ühtegi laenu, küll aga on mul 5 erinevat krediitkaarti - 3 kaardiga kogun hoopis hoiuseintressi ja neljandaga maksan igakuised ostud, intressivabalt, ning teenin igalt ostult hulga boonuspunkte. Kasutatud krediidi tasun alati kuu lõpuks taas ära.
  3. Ela võimalikult väikeste kuludega. Kokkuhoidlikku mõtteviisi viljelen kõiges, kuid 100% säästlikult veel mitte, sest pereliikmete huvidega tuleb ka vahel arvestada. Raiskamist aga meie majas ei toimu.
  4. Osta ja tarbi ainult raha eest, mis Sul olemas on. Ehk siis reisid, auto, lõbustused tuleb kinni maksta ilma selleks laenu võtmata. Kui pole piisavalt raha, tuleb osta odavam auto. Sõidan juba 12 aastat sama autoga, ja ilmselt nii mõnedki aastad veel.
  5.  Säästa vähemalt 50% oma sissetulekutest. Selleni läheb veel aega.
  6. Aktsialaenu võib võtta vaid lühidalt ja väikeses summas, tagasimaksmine on kõrgeima prioriteediga. Aktsialaen võib väga hea turbo olla aktsiaportfellile, kui seda mõistlikult ja teadlikult kasutada, eriti kui saan lubatud 0.99% intressiga. Aga meeles tuleb pidada, et aktsiaid ei või kunagi osta raha eest, mida ma kaotada ei saa.
  7. Taasinvesteeri dividendid ja aktsiatelt teenitud kasum. Elementaarne, liitintress on aktsiaportfellile nagu pärm taignale! 
Minu eesmärgid:
  1. Saada vabaks ja omada valikuvõimalusi. Kui ma ei taha enam tööl käia, võin ma lahkumisavalduse anda. Kui me tahame perega pikale lõbureisile minna, võime me seda teha. 
  2. Saavutada 4% reegel.
  3. Saada igakuiselt 2000-2500€ dividendide näol.
  4. Jätta järeltulijatele pärandus. Miks mitte näiteks oskus majanduslikult mõelda. Aga loodetavasti ka mõni füüsiline pärandus, nagu maa, mets, investeerimisportfell, ettevõte, kinnisvara vms.
Mööndustega ehk eesmärk nr 1 on juba mingil määral täidetud. Kui mul ikka väga suur tahtmine oleks, võiksin töölt ära tulla ja elataksin vajadusel oma pere ilma palgata ära aasta või paari jooksul! On palju inimesi, kes kannatavad halval töökohal või halvas suhtes, kuna neil lihtsalt ei ole võimalik lahkuda, pole raha, et iseseisvalt toime tulla. Ja ütlen ausalt, päevad pole vennad. Vahel ikka tekib tunne, et saadaks kõik pikalt, ostaks piletid Kariibi mere kruiisile, sest yolo. Kõik ju käivad reisil ja naudivad elu, miks mina peaks muudkui säästma?
 
Tegelikult olen väga tänulik, et mul on olemas piisav tagatis, et oma olukorda muuta, kui midagi peaks hulluks minema. Ja kuna hetkel on tööl olukord normaalne ning stabiilne sissetulek on väga vajalik minu pikaajaliste eesmärkide saavutamiseks, lähen nüüd tööle!  Kokkuhoid pole mitte midagi muud, kui edasi lükatud tarbimine! Tuleb ka minu päev ;)
Millised põhimõtted Sinu meelest vajalikud on? Milliste eesmärkide nimel iga päev töötad?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar