teisipäev, 12. detsember 2017

Megatootlus ehk mis värk on nende mikroinvesteeringutega

Ajad on nii kiired (üllatus, ikka pean palgatööl veel tagumikku lamedaks istuma!), et satun siia liiga harva viimasel ajal. Tõotan pühalikult, et isegi, kui teile midagi kurtmas ja vingumas ei käi, mõtlen ikka pidealt, kuidas väga tahaks siia ka kirjutada.

Kui rahamasinake hoolsalt nüüd auru annaks või lotomiljon sülle kukuks (oh wait, ma ju ei mängi lotot.. ), siis ma hea meelega teeks oma päevakava täiesti ümber, ning üheks oluliseks punktiks päevakavas oleks kindlasti blogis jauramine, mul on see väga meeldima hakanud. 

Seega, kui ma täna siin juba olen, siis ühe soojaga jauran natuke veel. Nimelt Investly teemadel. Mul on loomulikult väga hea meel, kui sinna arvete pakkujaid järjest juurde tuleb, sest siis ehk väheneb kõvasti tõenäosus, et raha jõude passib või peab igasse prahikalasse oma veeringuid sisse söötma, ja tekib ka valikuvõimalust investeeringute jaoks ehk. 
Praegu nimelt on küll situatsioon selline, kus tundub, et investoreid on oo-oo-lu-li-selt rohkem, kui investeeringuobjekte, ja mõnel vennal tundub ikka meeletult rasvane hoiupõrsas seal kontol istuvat. Hoolimata pingutustest ei õnnestunud mul nimelt vahepeal päris mitu päeva investeeringutega löögile saada. Keerasin siis automoaatpakkuja summad üsna kopsakaks ja ignoreerisin sellega täiega oma riskitundlikku sisetunnet. Sest noh, mis see raha kogub tolmu.

Kahjuks tähendab see seda, et portfelli tootlusprotsent on praeguseks hetkeks päris kesine.
Aga noh, 8% on ju ikka parem, kui Tallinna Vee -17.8%, pole siin piriseda midagi ;) Küll aga tahtsin veel jaurata ja viriseda nende finantseerimisvõimaluste üle seal. 

Päris ohtralt on saadaval tillukesi arveid pikaks perioodiks finantseeritud 8% tootlusega? Tõsiselt?!?! Mis värk on? Ma saan aru, et raha ei haise ja 8% on parem, kui ei midagi ja leidub ohtralt neid, kes 20€ kaupa investeerivad, mis on ju täiesti mõistlik ja okei! Aga kui ma arvutan nüüd natuke, kui palju arve pakkujal sellise arve finantseerimise kulud võivad olla, halduskulud + aeg + igasugused infrastruktuurikulud, siis ma ei suuda kuidagi näha, et see oleks ülimõistlik viis äri ajamiseks ning tekitab minus kui investoris suurt skeptitsismi. Kohe üldse ei kutsu oma raha 100€ kaupa kolmeks kuuks kinni panema... 

Kuidas teie neist mikroarvetest arvate?


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar