teisipäev, 7. märts 2017

Kuidas saada miljonäriks

Olin juba päris väikesena veendunud, et tahan saada miljonäriks. Kahjuks ei teinud ma aga väga pöhjalikku plaani, kuidas see teoks teha, sest kahjuks tundus see üsna võimatu. Kuidas siis ikkagi saada miljonäriks? Kasvasin vaeses töölisperes ja sellist "tööga rikkaks saamise" võimalust lihtsalt ei tundunud eksisteerivat. Koolis ei õpetatud rikkaks saamise valemit ja vanemad ka rääkisid pigem, et "no küllap rikkaks saab ainult sahkerdamisega".

Mingil hetkel mõtlesin, et kui "sahkerdamine" mulle ei sobi, tahan nimelt rikkaks saada legaalsel moel, siis ilmselt vähemalt jõukamaks on võimalik saada, kui teenida hästi suurt palka. Ja selleks tuli koolis hästi õppida ja "õige" ehk hästi tasustatav eriala valida. Nagu näiteks õigusteadus, arstiteadus või IT. Valisingi neist ühe, töötasin kõvasti, sain läbi aastate ka aegajalt palgakõrgendusi, kuid pidin ikka endiselt kogu aeg tõdema, et "ikka pole veel rikas", ja miljonitest võib vaid unistada.

Kuni minu kõrvu jõudis jutt 8. maailmaimest ehk liitintressist ja sellest, et tegelikult on võimalik ise diivanil pikutades lasta rahal enda heaks töötada.. Uurisin asja, tegin plaani ja usun, et ühel päeval ma ikkagi võin ennast miljonäriks kutsuda. Euro kasutuselevõtt seda muidugi just lihtsamaks ei teinud, kuid esimese verstapostina võin ju end ikkagi kroonimiljonäriks kutsuda, kui selleni jõuan? :)

Mis need miljonäriks saamise nipid siis on?
  1. elan "alla oma võimete", st kulutan oluliselt vähem, kui teenin
  2. panen raha raha teenima, ja peagi naudin liitintressi võlusid, st iga juurde teenitud sent läheb kohe uuesti tööle järgmist senti teenima
Kuna miljonäriks saamise retsept jõudis minuni päris hilja, olen juba üsna eakas, aga tahaksin oma miljonäri-elu jõuda ka nautida, on selge see, et pean seda protsessi võimendama nii palju kui suudan, ehk siis:
  • maksimeerima sissetulekuid, leidma võimalikult palju võimalusi raha juurde teenida
  • minimeerima väljaminekuid, ehk kärpima kõikjalt, kus võimalik
Kõlab karmilt? Olen tänaseks neid põhimõtteid juba mõnda aega rakendanud. Põhjalikult säästma hakkasin millalgi 2015. aastal, ja pean tõdema, et:
  • see retsept töötab! olen miljonäri-teel peagi esimese verstaposti juures, tänasel päeval "3/4 Eesti Krooni miljonär"
  • see tekitab hasarti! selgub, et raha säästmine annab palju suuremat rahuldust kui raha kulutamine, mulle see sobib :)
Mõtlesin, et panen selle teekonna endale kirja, kuidas minu argipäev välja näeb, milline siis on tee miljonäriks, hiljem on endal hea meenutada, ja teistel ka lõbus lugeda võibolla.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar